NUTTY ROO
17:40 19-04-2010 My Deer
[изображение]
Голландский дизайнер Jeroen Wesselink (ТЫНЦ!) спроектировал стул, который можно повесить на стену...когда он ..например..не нужен )
кого-то он в таком положении напоминает..ммм? ))

[изображение]

[изображение]

[изображение]
Комментарии:
Sofico
17:46 19-04-2010
кого-то он в таком положении напоминает..ммм? - интересно, почему это придумал голландский дизайнер, а не шведский, раз так напоминает лосика))
NUTTY ROO
18:12 19-04-2010
Sofico Dutch designer вроде как "голландский" )
ну я с тобой согласна )) финны..кстати..тоже не равнодушны к лосяшам )
Sofico
18:14 19-04-2010
NUTTY ROO, а уж лоси как скандинавов любят)) везде знаки понатыканы "Осторожно, лосик! , тоннели для них делают)))
NUTTY ROO
18:15 19-04-2010
Sofico тоннели для лосей??? это зачем? дорогу переходить? )
Sofico
18:17 19-04-2010
NUTTY ROO , да)) для них делают специальные тоннели, чтобы они дорогу переходили по ним и не были сбиты автомобилями. но упрямые ослы лосики часто прутся все равно не по тоннелю.
Mol
19:54 19-04-2010
гениально для маленькой кухни)
NUTTY ROO
19:58 19-04-2010
Sofico интересно..почему именно их так оберегают...а не зайчиков и ёжиков ))
mol на маленькой кухне на рога можно ещё и авоськи повесить...очень функционально ))
Sofico
22:19 19-04-2010
NUTTY ROO, да, скорей, оберегают водителей, ну и лосиков, в том числе, потому что от столкновения с такой махиной, как этот зверь, легко уйти в мир иной.
Собстно, вот:

A moose's body structure, with a large heavy body suspended on long spindly legs, makes these animals particularly dangerous when hit by passenger cars with low ground clearances. Generally, when colliding with a moose at high speed, the car's bumper and front grille will break the moose's legs, causing the body of the moose to fly up and over the car's hood and deliver the bulk of the animal's weight into the windscreen, crushing the front roof support beams and anyone in the front seats. Collisions of this type are frequently lethal; seatbelts offer no protection, and airbags may not deploy or be of much use if they do.[33] Although vehicles with higher clearances (such as trucks) are typically immune from this effect, the force of striking any 1,000+ lb. object at high speed should not be underestimated. These risks led to the development of a vehicle test referred to as the "moose test" (Swedish: Älgtest, German: Elchtest).

Moose warning signs are used on roads in regions where there is a danger of collision with the animal. The triangular warning signs common in Sweden, Norway and Finland have become coveted souvenirs among tourists traveling in these countries, causing the road authorities so much expense that the moose signs have been replaced with image-less generic warning signs in some regions.[34]

Kaliforsky Beach Road, Kenai Alaska, trees and brush are trimmed along high moose crossing areas so that moose can be seen as they approach the road


Norwegian newspaper Aftenposten estimated in January 2008 that some 13,000 moose had died in collisions with Norwegian trains since 2000. The state agency in charge of railroad infrastructure (Jernbaneverket) plans to spend 80 million Norwegian kroner to reduce collision rate in the future by fencing the railways, clearing vegetation from near the tracks, and providing alternative snow-free feeding places for the animals elsewhere.[35]

In the Canadian province of New Brunswick, collisions with moose are frequent enough that all new highways have fences to prevent moose from accessing the road, similar to how it has long been done in Finland, Norway and Sweden. Demonstratively, Highway 7 between Fredericton and Saint John, which has one of the highest frequencies of moose collisions in the province, does not have these fences, although it is extremely well signed.[36] In Newfoundland and Labrador, it is recommended to motorists to use caution between dusk and dawn, because that is when moose are most active and most difficult to see, increasing the risk of collisions.[37] Local moose sightings are often reported on radio stations so that motorists can take care while driving in particular areas.
NUTTY ROO
23:03 19-04-2010
Sofico A moose's body structure, with a large heavy body suspended on long spindly legs, makes these animals particularly dangerous when hit by passenger cars with low ground clearances.

Софи, я осилила это )
бож мой..они даже железную дорогу собрались забором обнести...от лосяшей... ндаааа...а на всю россию забор для рогатых никто строить не будет
Sofico
23:23 19-04-2010
NUTTY ROO, аххааа, мнохха букф))))

ну да, лосики они такие))) если уж пробежал - так пробежал))